Wizyty studyjne
Erasmus+
Erasmus+
ACC –STEAM
ART CREATIVITY CODING – FULL STEAM AHEAD!
SZTUKA, KREATYWNOŚĆ, KODOWANIE – CAŁĄ PARĄ NAPRZÓD!
Czas trwania projektu 1 września 2018 - 31 sierpnia 2020
W projekcie uczestniczą szkoły z 6 krajów: Włoch, Turcji, Polski, Portugalii, Grecji i Łotwy.
Nasze cele są następujące:
- Rozwijanie nauczania w zakresie STEAM (przyroda, matematyka, matematyka stosowana, sztuka, inżynieria, technika).
- Zapewnienie każdej szkole skutecznego i innowacyjnego nauczania.
- Doskonalenie języka naukowego w podejściu CLIL (Content and Language Integrated Learning to uczenie się słówek i gramatyki „przy okazji” lekcji różnych przedmiotów).
- Rozwijanie świadomości pracowników i uczniów o byciu obywatelami Europy poprzez uczestnictwo we wspólnym projekcie.
- Wzmocnienie uczenia się naszych uczniów poprzez celowe powiązania między badaniami a praktyką.
- Uwzględnienie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, aby rozwijali swoje poczucie inicjatywy, przedsiębiorczości i poczucia własnej wartości dzięki sztuce, warsztatom, laboratoriom i kreskówkom.
- Zachęcanie nauczycieli do wprowadzania innowacji, rozwijając w ten sposób ich umiejętności zawodowe.
Konkretne produkty, które chcemy uzyskać, to:
- Logo projektu.
- Tworzenie i rozwój strony internetowej projektu w języku ojczystym każdego kraju i języku angielskim.
- Tworzenie gier dydaktycznych / tworzenie lalek postaci z opowieści z różnych materiałów.
- Majsterkowanie (tinker labs) tworzenie małych obiektów za pomocą drukarek 3D lub materiałów domowych.
- Przedstawienia na podstawie tradycyjnej literatury dziecięcej (również filmy animowane).
- Cyfrowe zdjęcia zrobione przez dzieci na temat ich własnego otoczenia.
- Kalendarz pikselowy.
- Książka z działaniami ACC.
- Prowadzenie projektu eTwinning, aktualizowanie strony eTwinningu.
- Prowadzenie kółka "STEM" Science, Technology, Engineering, Mathematics. Nauka, technologia, inżynieria i matematyka ...
- Gry kodowane online i offline - wymyślone i udostępnione.
Weźmiemy udział w corocznym eTwinningowym tygodniu kodowania, planujemy również zajęcia robotyki.
Aby upowszechniać projekt, zorganizujemy wydarzenie wprowadzające, aby nasze miasta mogły się o nim dowiedzieć.
Nasze najbliższe działania:
- konkurs na logo Projektu;
- przygotowanie wystawy poświęconej sławnym polskim uczonym, odkrywcom, wynalazcom i artystom;
- konkurs na zaprojektowanie stron do pikselowego kalendarza projektowego (nasza Szkoła przygotowuje karty na kwiecień i październik 2019) z symboliką danych miesięcy w oczach dzieci;
- w listopadzie odbędzie się u nas wizyta nauczycieli ze szkół współpracujących z naszą Szkołą, do której przygotowania już się toczą.
Projekt koordynuje p. Hanna Wilk - nauczyciel języka angielskiego
e-mail: wilkhanna@sp7wolomin.pl